Monday, March 2, 2009

De snygga innebär problem.

Ibland gör man saker man inte riktigt förstår sig på. Jag tror att jag gör det nu. Och ibland gör man saker man vet att man inte borde, men man gör dom ändå för att det är så svårt att låta bli. Det är detta vi kallar för misstag. Men man är ju mänsklig. Och misstag innebär och bevisar ju bara hur mänsklig man är.
Jag gör inte allting rätt. Ingen person gör det. Men jag erkänner oftast när jag gör fel. Men vissa personer kan inte det. Och andra förstår inte att dom gör fel. Sen finns det ju de som vänder på det och istället för att säga att de gjort fel, så lyckas de vända på hela situationen och få en annan att tro att det är de som är fel eller gjort fel.
Och sånt får mig att tröttna! Sånt går bort! Verkligen, helt bort!
Man kan inte säga förlåt och lova gång på gång att man inte ska göra om saker eller säga saker om man inte kan hålla det.
Finns det så mycket intelligens i sådana huvuden?
*funderar* Jag tror inte det?!

Svartsjuka är otrevligt men kan också vara bra. Svartsjuka kan förstöra så mycket ibland. Och ibland vill man bara ha det i sin närhet.
Men hur lyckas man få kontroll på det?
Och hur lyckas man att styra det?
Det är ju en känsla. Men det som egentligen styr och det som är svartsjuka, är faktiskt misstag. Man ser sina egna misstag i andra personer. Så det är mina misstag som styr hur svartsjuk jag är. Lustigt. Lite egoistiskt av oss.
Men nu är det slut med det! Vill du se mig som den jag är idag? Eller som jag var förr? Det är det upp till dig. Jag ska inte behöva försvara mig för hur jag var för 2 år sedan eller vad jag har gjort för misstag då. Jag ska inte behöva ursäkta mig och må dåligt för vad gjort innan. Jag står för hur jag varit som person. Och jag vet hur annorlunda jag är idag *glader*. Så är det jobbigt för dig eller någon annan så sluta ha kontakt med mig. Jag har lagt det bakom mig och kan inte du göra det också så, AU REVOIR!!!

Världen älskar ett lyckligt slut. Så ge den ett! ;)

No comments:

Post a Comment