Sunday, April 12, 2009

People are better then no people.

Människor är otrogna. I filmer och i verkligheten. Men min poäng är, i hur många procent av de filmer där en person har en affär bakom ryggen på sin partner bestämmer sig för att lämna sin man/fru och vara med älskaren/älskarinnan?
Om det inte kan hända på film så kan det väl knappast hända i verkligheten? Så vad är det man inbillar sig egentligen att man ska få ut av en affär? Bra sex? Man ljuger för den ena för lite sex? Klandrar ingen, alla får leva sitt liv som de vill. Men den som gapar efter mycket.............! Resten kan ni nog fylla i själv.

Vissa saker får man aldrig glömma. Det är det som är det jobbiga. Det tog ett tag att komma på det, men nu vet jag. Glömma det som varit och bara gå vidare. Förneka saker för sig själv gör vi alla. Ibland omedvetet. Ibland inte. Men förneka gör vi. Man kan till exempel säga att man inte bryr sig men ändå dyker det upp saker som antyder till att man bryr sig. Så hur mycket du än förnekar det så har jag satt mina spår. De är som ärr. Och ärr har man kvar, de försvinner aldrig helt. Jag har inte sett det förrän nu lustigt nog. Tänk vad en människa kan åstakomma. Vi sätter nog alla våra ärr någonstans. För visst har jag mina ärr jag med. Vissa ärr syns mer än andra. Vissa ärr syns inte alls.

"It's been a long time. But they always come. They are my people. People keep you going. People are better then no people"

1 comment: